Tengok Movie

9.17am
19 Ogos 2009



Memandangkan semalam kelas aku dibatalkan sebab ramai lecturer yang terlibat dengan konvokesyen, aku pun mengambil kesempatan untuk mencari hiburan diluar. Tanpa arah tujuan, jalan ke putrajaya aku lalui, bermakna Alamanda adalah tempat yang sesuai untuk menghilangkan tension dikepala.


Sesampai disana, food court tempat pertama aku tuju, chicken rice dan watermellon juice menjadi santapan tengahariku. Chicken rice ni kureng la sedapnya, so setelah separuh nasi aku dah telan, aku terus tolak ketepi.

Bowling Center tempat destinasi kedua aku, baling punya baling aku dapat 80 je mata untuk one game. Ok lah tu, aku menang berbanding kawan aku sorang ni, walaupun tak banyak mata macam korang yang pandai main dan even tak dapat strike ada juga spare, tu pun sekali. Saje je tak nak tunjuk skill sebab kat sebelah site aku tu ada mamat yang juga sedang menunjukkan skill membaling masing2.

Destinasi seterusnya, Golden Screen Cineme (GSC). “The Proposal” adalah pilihan movie yang tepat bagi diriku oleh sebab ketika ini, diriku dibuai bunga2 cinta, walawey…berbalik pada title post aku ni, sebenarnya aku nak ulas sikit pasal movie “The Proposal”. Sikit je nanti tak suspen plak bagi yang belum tak tengok lagi.

Okay okay, kalau tengok trailer saja tak cakap movie ni best. Sebab kalau tengok movie ni kat wayang. Korang akan cakap bestttt hahahah, Double thumbs up for Anne Fletcher, loveeeeeeely story.

Kalau ada rajin meng-Google “The Proposal” anda akan jumpa summary dia yang sebegini:



When high-powered book editor Margaret faces deportation to her native Canada, the quick-thinking exec declares that she's actually engaged to her unsuspecting put-upon assistant Andrew, who she's tormented for years. He agrees to participate in the charade, but with a few conditions of his own. The unlikely couple heads to Alaska to meet his quirky family and the always-in-control city girl finds herself in one comedic fish-out-of-water situation after another. With an impromptu wedding in the works and an immigration official on their tails, Margaret and Andrew reluctantly vow to stick to the plan despite the precarious consequences.

Paham pahamkanlah…


Ok. Mari kita listkan part-part yang membuka mata dan mulut semua penonton:

1. Intro die sangat kelakar sebab Sandra Bullock punya character sangatlah lady boss sampai suma staf memang kecut perut and siap IM sesame diorang lagi kalau si lady boss tuh sampai.



2. Muka Ryan Reynolds sumpah xleh blah masa si Sandra Bullock cakap dekat boss dia yang diorang saling mencintai, ahaks ahaks dan nak kawin wohhh! Yela siapa nak kahwin dengan perempuan yang macam tuh kan. Agaklah nak naik gila untuk terima hakikat.



3. Part yang Sandra Bullock kena melutut untuk propose si hero pon kelakar haha. Sumpah kaku habis perempuan tuh. Yelah mane biase pompuan yang kne melamar kan.


4. Haaaaa part yang diorang pergi balik Alaska sebab nak celebrate birthday nenek Ryan yang ke-90, dan nak announce diorang punye relationship kat parents lelaki tu.Wehhhhh laki tuh orang kaya kat Alaska sebenarnya. Haaa terkejut si Sandra Bullock.


5. Kelakar gila masa phone Sandra Bullock kena sambar dengan burung helang. Hahahaa nampak macam dia duk terjoget-joget kat luar rumah sambil pegang anjing sbb nak tukar balik anjing tu dengan phone die.


6. HAHAHA SAJA NAK TULIS GUNA HURUF BESAR PART LUCAH. TAPI DIPOTONG LA KAN DALAM WAYANG TUH. -.-" xnak lah cerita nanti xsuspen.


7. Hoihhhhh ada aksi berbogel whoot whoot. xnak cerita jugak sbb nanti pipi merona merah.

8. Sweetnye satu part tuh bila si lady boss and lelaki tu start ckp2 pasal benda yang diorang suka and bla bla bla. Esoknya pompuan tuh macam ada perasaan dah kat laki tuh. Wahhhh tepuk tangan.

9. Ok korang kena fokus masa part yang Sandra Bullock menari dengan nenek Ryan tuh. Hahahaha bergelak besar semua orang. Pastu masa di duk syok menari tuh die ade sebut ape tah, tapi ade la perkataan2 yang menterujakan seperti testical. Haa amik kau aku pon teruja. Haaha
10. Nenek si hero tuh sangat lah comel ok sebab pandai berlakon buat2 kena heart attack padahal saje nak buat alasan biar laki tuh dapat kejar lady boss tuh. Bila aku cerita memang xnampak comel, xpe xpe. Korang tengoklah sendiri.
11. Ending die mcm biasalah happy ending. Aku siap berangan, bilalah nak macam tu,heheheh. Detik hatiku, sape-sape nak propose kita se-sweet tuh pon, mane boleh nak peluk2 cium2. Hahaha tahan bang tahan.
Haaaa habis pon nak cerita pasal movie nih. Penat weh penat. Movie nih sangat best ok, tak tipuu. Hahahaa. Ok Bye… Jumpa di post akan datang!!!

0 Pot Pet: