Puasa + Merdeka

15 september 2009
2.03 pm


Walaupun tinggal lagi beberapa hari umat islam nak menyambut raya, masih tak terlewat kan aku nak ucapkan pada diriku sendiri ucapan2 yang aku belum wish untuk diri aku sendiri... memandangkan ni my blog a.k.a my diary yang bukannya private(if private tak lah publish kat sini), lebih sesuai aku tujukan untuk diri ku sendiri. memang niat nak wish kat diri sendiri if ada some event for me or citizent in malaysia. 2 perayaan dan peristiwa berlaku pada bulan lepas.


Yang pertama : Bulan puasa menjelma terlebih dahulu...so aku nak ucapkan selamat menunaikan ibadah puasa kepada diriku, rajin bangun sahur dan rajin2 lah solat terawih... semenjak dari hari pertama puasa sehingga aku menaip kini... baru sekali aku menunaikan solat terawih... tu pun disebabkan atas kesedaran diri sendiri. Kalau ikutkan aku berbuka puasa selalu gak kat masjid UKM ni, katanya jimat dan lebih afdal dalam mengeratkan silaturahim bila makan dalam talam. Tapi lepas solat magrib aku balik semula kolej... apa lah nak jadi ni ngn diri aku ni.. tranformers kan diri aku ni, cepattttt!!! . bab bersahur plak, mula 2 bersemangat bangun sahur. kul 5 pg je dah bunyi alarm phone untuk mengejutkan aku untuk bangun bersahur. apa lagi, kejut my rumate bangun... tapi sekarang tiada lagi amalan bersahur... mata tetap dilayan untuk meneruskan mimpi2 (penah ke mimpi?) seingat aku tak penah pulak mimpi... heheheh


Yang kedua : nak kata dah lama tu, tak lah lama sangt kan . ni baru 15hb sept, baru setengah bulan menyambut hari kemerdekaan. so aku juga tak melepaskan diri aku untuk ucapan " selamat menyambut hari kemerdekaan untuk negara kita Malaysia. Semoga aku menjadi rakyat yang cintakan negara dan akan berbakti untuk negara... merdeka!!! merdeka!!!merdeka!!! semangat aku mengangkat tangan sambil melaungkan merdeka!!!! dan semoga negara kita bebas dari anasir2 negatif.


0 Pot Pet: